نویسنده خوب کتاب خوب

— فرد کافمن Fred Kofman ————-

کتاب خوب کسب و کارهوشیار انتشارات آموزه رادنژاد

فرد کافمن رهیار (کوچ) مقام های اجرایی و مشاور رهبری و فرهنگ است. او که دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه برکلی با تخصص تئوری پیشرفته و سازمان صنعتی است از 1990 تا 1996 استاد برجسته سیستم های مدیریت اطلاعات در دانشکده مدیریت اسلون دانشگاه ام ­آی ­تی بود و در مرکز یادگیری سازمانی همان دانشگاه با پیتر سنگه نویسنده کتاب پنجمین فرمان، در مقام محقق ارشد همکاری می­کرد.

فرد چند سال بعد شرکت مشاوره جهانی خود، آکسیالنت، را بنیان نهاد که برنامه­ های رهبری را به بیش از بیست هزار مدیر در سراسر جهان ارائه کرده است . سپس مرکز جهانی کسب و کار هوشیار را راه ­اندازی و مدیریت کرد که ارائه کننده برنامه های آموزش کوچینگ به صورت برخط است.

فرد در زندگی حرفه ­ای خود با سازمان­ های بسیاری از جمله گوگل، لینکدین، مایکروسافت، فیس بوک، یاهو، کرایسلر و جنرال موتورز همکاری کرده است. او در سال 2013 نایب رئیس تکوین مهارت­ های اجرایی در لینکدین شد و با همکاری لینکدین برنامه آکادمی کسب و کار هوشیار را به سراسر جهان ارائه کرد. فرد در 2018 در مقام نایب رئیس گوگل مسئولیت مشاور دفتر مدیرعامل در حوزه رهبری و فرهنگ را پذیرفت. در همان سال فرد برای ایجاد مرکز رهبری هوشیار با ” تکنولوژیکو دومونتری” همکاری و برنامه ­هایی را برای مقام­ های اجرایی و دانشجویان ارائه کرد.

فرد به ورزش­ های کوهنوردی، اسکی، پرواز با گلایدر، قایقرانی، غواصی آزاد، ماهیگیری با نیزه و مراقبه پر آگاهانه عشق می ورزد.

فرد نویسنده کتاب­ های سه گانه متامنیجمنت (2001)، کسب و کار هوشیار (2006) و انقلاب معنا (2018) است. کتاب کسب و کار هوشیار که ترجمه فارسی آن توسط نشر آموزه اکنون در ایران در دسترس علاقه مندان قرار دارد، تاکنون به چهارده زبان ترجمه شده است. کتاب انقلاب معنی نیز به زودی با ترجمه مترجمان گرانقدر نشر آموزه تقدیم حضور میگردد.

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس بوک در کتاب بدرود دون پایگی شناخت موانع پیشرفت در کار و حرفه و راهکارهای عبور از آنها که در انتشارات آموزه منتشر شده است در مورد فرد کافمن نوشت:

فرد زندگی شما را دگرگون خواهد کرد

Tags: , ,