با هم خوانی زندگی حضورمندانه آموزه

باهم خوانی زندگی حضورمندانه

زندگی حضورمندانه
زندگی حضورمندانه

زندگی حضورمندانه یعنی درگیر شدن با زندگی از جایگاه ارزشمند بودن. زندگی حضورمندانه یعنی پروراندن شجاعت, همدردی و ارتباط به گونه ای که صبح با این فکر از خواب بیدار شویم که «مهم نیست چه کارهایی انجام داده ام و چه کارهایی باقی مانده اند، من کافی ام»و شب با این فکر به خواب برویم که« آری من ناقص و آسیب پذیرم و گاه می ترسم اما این چیزها در این حقیقت تغییری ایجاد نمی کند که من همچنان شجاعم و ارزش احساس عشق و تعلق دارم…»

گروه های باهم خوانی کتاب های ما با یک برنامه مشخص باتعداد جلسات مشخص در روزهای معین شده به صورت انلاین یا حضوری تشکیل می شود. در این جلسات اعضای گروه، کتاب را مطالعه کرده و درباره موضاعات و کلمات کلیدی کتاب باهم گفت و گو می کنند.حداقل دو جلسه هم مترجم های محترم کتاب در گروه حاضر شده و به سوالات خوانندگان پاسخ می دهند.

باهم خوانی کتاب زندگی حضورمندانه چندین بار انجام شده است .

اگر شما هم مایلید در باهم خوانی جدید کتاب همراه ما باشید در فرم زیر اطلاعاتتان را وارد کنید یا برای ثبت نام به 09380248033 پیام دهید تا وقتی تعداد نفرات به حد نصاب رسید برای شروع به شما اطلاع دهیم.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
شماره موبایل یا تلفن ثابت خود را وارد کنید.

دیدگاه ها

  1. joomir نیم‌رخ

    عمیقا باور دارم که، منشا بیشتر بحران ها و دغدغه های فردی، خانوادگی و مسائل اجتماعیِ جامعه ی فعلی ، ناآگاهی ست. همواره اشاره کرده ام که ما آموزش صحیحی در جنبه های مختلف آموزش و پرورش ندیده ایم؛ از شناخت خود واقعی مان گرفته تا نحوه ی صحیح ارتباط با خود، خانواده و اجتماعات بزرگ و بزرگ تر.
    بنظر میرسد در پس هر دغدغه ای، ارتباطی مستقیم و یا غیر مستقیم با ناآگاهی و بی دانشی مان وجود دارد!
    به همین دلیل چیزی که مدت ها ذهن مرا بشدت به خودش مشغول کرده بود، این بود که چگونه به آگاهی بخشی و افزایش دانش و معرفت خودم و دیگران کمک کنم !؟
    به این ترتیب تصمیم گرفتم با تشکیل گروه های مجازی، کتاب هایی که بیشترین تاثیر را روی بهبود عملکرد فردی و زندگی اجتماعی ما دارد انتخاب و همراه با علاقمندان به کتابخوانی، خوانش آن ها را شروع کنیم.
    ?️ درابتدا این تصمیم برای شخص من با توجه به شغل و مشغله ی کاری هراس انگیز بود. واهمه داشتم که نتوانم وقت کافی بگذارم و کارمان در وسط راه ناکام و ناتمام بماند!
    ?️ نه اینکه دل را به دریا بزنم بلکه سعی کردم با توجه به آموزه های برنه براون وارد سفر آسیب_پذیری شوم و برنامه با هم خوانی را در خردادماه سال 99 شروع کردیم ؛ ما با عزیزان و همراهان علاقمند به کتاب زندگی حضورمندانه، یکی از آثار برنه براون با ترجمه آزاده و فرح رادنژاد شروع به برگزاری جلسات مجازی باهمخوانی کردیم و در طول هفته تجربیات و داستان های مان از شرم ها و ترس ها، از کمال گرایی و ترس از کامل نبودن را با هم گفتیم و شنیدیم، از فرهنگ کمبود حرف زدیم و … .

    یکی از مترجمین عزیز این کتاب خانم آزاده رادنژاد در جلسه هفتگی پرسش و پاسخ و رفع ابهام حضور داشتند و بی توقع وقت گذاشتند و پاسخگوی سوالات و در صدد رفع ابهامات احتمالی بودند که شخصا از حضور ایشان کمال استفاده رو بردم و زیستن حضورمندانه و درک مفاهیم حضورمندی برایم قابل درک تر شد؛
    در کنار همه عزیزان همراه و همچنین حمایت های انتشارات آموزه، با همخوانی این کتاب اکنون به پایان رسیده است که من قدردان ایشان هستم.
    طیبه مرادی

  2. joomir نیم‌رخ

    واقعا خيلي خوشحالم كه با اين كتاب اشنا شدم و از وقتي باهم اين كتابو خوندیم تغييرات زيبايي توي زندگيم دیدم من ياد گرفتم خودمو دوست داشته باشم و خودموپذيرفتم ياد گرفتم كه از لحظه به لحظه زندگيم استفاده كنم جاهايي كه خوشحالم نميكنه نميرم كارايي كه دوست ندارم انجام نميدم دركل معني خوشحال بودنو درك كردم و فهميدم چقد خودم مهم بودم ونميدونستم هميشه به فكر خوشحال كردن ديگران بودم واينكه ديگران از من راضي باشن اولويت زندگيم بوده ولي الان اول خودم مهمم بعد ديگران ، و چقدر احساس ارامش ميكنم البته همه ي اينا مديون دوست عزيزم طيبه جان هستم مرسي بهترين

  3. joomir نیم‌رخ

    یه چیزی که خیلی برام طلایی بود چند سطر پایانی این فصل هست ؛ گفته شده که :
    اگر در زندگی یکی دو نفر را داریم که می توانند کنار ما بنشینند و برای داستان های شرم ما فضا باز کنند و ما را برای قوت ها و کشمکش ها هایمان دوست بدارند بدانیم که بسی خوشبختیم ??
    اگر دوستی ، دوستانی یا خانواده ای داریم که نقص ها، آسیب پذیری ها و توانایی ما را می پذیرند و ما را سرشار از احساس تعلق میکنند ، به طرزی باور نکردنی خوشبختیم ???

  4. joomir نیم‌رخ

    سلام
    دوباره کتاب زندگی حضورمندانه من رو در خود شکست
    دوباره فرو ریختم
    با نگاهی به چند رفتار آخرم متوجه شدم در موضوعاتی که طرف مقابلم رو سرزنش می کردم دقیقا رفتار ها وعملکرد خودم رو زیر سوال می بردم
    اما با مرور دوباره کتاب تکانی عمیق خوردم وزلزله ای در من ایجاد شد .
    روح سرکشم دوباره بیراهه رفته بود ومن توی این مچ گیری ایراد کارم رو پیدا کردم مرزبندی هام رو سر سری گرفتم و بهش احترام نزاشتم.
    حالا پر توان تر و آگاه تر عمل خواهم کرد
    ممنون از طیبه عزیز که باعث شد بر گردم و دوباره قسمت مرز گذاری و پاسخگو نگه داشتن رو دوباره مرور کنم
    ممنون از خواهران راد نژاد عزیز
    ممنون از برنه بروان عزیز
    وسپاس از خدای مهربونم که همیشه مراقبمه

  5. joomir نیم‌رخ

    اینکه نظر میدهیم و بقول برنه خودمان را بیشتر از قبل در معرض دید قرار دهیم ؛ اینکه در مباحثه ها صحبت میکنم همین که فکر میکنم بلد نیستیم اما نشان می دهیم هستیم و شرم مان را کنار میگذارم و خودمان را در مسیر آسیب پذیری قرار میدهیم و از دیگران بازخورد میگیریم و به دیگران بازخورد میدهیم عالیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Tags: , , , ,